Przejdź do treści

Turystyka

Treść

Szlaki turystyczne.

Olbrzymim walorem Gminy Kamionka Wielka jest jej malowniczy, górzysty teren pokryty dużą ilością lasów z licznymi pomnikami przyrody. Tworzy to niepowtarzalny mikroklimat do wycieczek zarówno pieszych jak i rowerowych oraz stwarza wyjątkowe warunki do wypoczynku weekendowego.

Szlaki turystyczne przebiegające przez teren Gminy Kamionka Wielka to:

• szlak żółty - prowadzi od stacji kolejowej w Jamnicy na południe gminy. Przecina potok Kamionkę, a następnie biegnie wzgórzem, oddzielającym ten potok od Kamienicy. W tej części szlaku podziwiać możemy panoramę Nowego Sącza, a na zachodzie pasma Jaworzyny Krynickiej. Dalej przechodzimy przez wierzchołki m.in.: Sapalskiej Góry (831 m n.p.m.), Jaworzyny (821 m n.p.m.),  oraz najwyższego szczytu szlaku Koziego Żebra ( 888 m  n.p.m.).  Pokonanie tej części szlaku żółtego zajmuje 3-3,5h. Z Czerszli (877 m n.p.m.),  schodzimy w kierunku wschodnim, docierając do granic gminy, gdzie biegnie szlak niebieski. Dalej szlak prowadzi do Florynki, dokąd dojdziemy za 2h.
  • szlak niebieski - prowadzi z Krynicy przez Kamionkę Wielką  do Nowego Sącza. W granicach Gminy Kamionka  Wielka  jego odcinek krzyżuje się  z żółtym szlakiem poprzez Górę Wojenną (790 m n.p.m.) do drogi Kamionka Wielka - Florynka pomiędzy Boguszą a Binczarową. Przechodząc przez Binczarową szlak wspina się na najwyższy szczyt wału Jaworzyna równoległego do pasma Czerszli - Jaworze. Ten odcinek pokonujemy w ok. 2h. Z Jaworza( 882 m n.p.m.) skręcamy w lewo na szczyt Postawnego( 846 m n.p.m.).
  • szlak spacerowy zielony - zaczyna się koło przystanku autobusowego nad potokiem Jamniczanka na granicy z Kamionką Małą.
  • szlak spacerowy czerwony - prowadzi z Kamionki Wielkiej do szlaku turystycznego żółtego do Popardowej.