A A A
  • Nagłółwek 1
  • 2
  • Zapraszamy do Gminy Kamionka Wielka ! :)

Turystyka

Szlaki turystyczne

Szlaki

PROPOZYCJE WYCIECZEK
1. Na Sapalską Górę (826m) i Tokarnię (828 m)

2. Na Postawne (810 m) i Jaworze (882 m)

3. Na Rosochatkę (753 m) i Jodłową (651 m)

4. Do Skansenu w Nowym Sączu

• szlak żółty prowadzi od stacji kolejowej w Jamnicy na południe gminy. Przecina rzekę Kamionkę, a następnie biegnie wzgórzem, oddzielającym tę rzekę od Kamienicy Nawojowskiej. W tej części szlaku podziwiać możemy panoramę Nowego Sącza, a na zachodzie pasma Jaworzyny Krynickiej. Dalej przechodzimy przez wierzchołek Skalnika (672m n.p.m.). Z Jamnicy ten odcinek szlaku żółtego pokonujemy w 3-3,5h. Z Czereśli schodzimy w kierunku wschodnim, docierając do granic gminy, gdzie biegnie szlak niebieski. Dalej szlak prowadzi do Florynki, dokąd dojdziemy za 2h.
    • szlak niebieski prowadzi z Krynicy przez Kamionkę do Nowego Sącza. W granicach gminy Kamionka przypada tylko niewielki jego odcinek skrzyżowania z żółtym szlakiem poprzez Górę Wojenną (1794m n.p.m.) do drogi Kamionka Wielka - Florynka pomiędzy Boguszą a Binczarową. Przechodząc przez Binczarową szlak wspina się na najwyższy szczyt wału Jaworzyna równoległego do pasma Czereśli - Jaworze. Ten odcinek pokonujemy w ok. 2h. Z Jaworza skręcamy w lewo na szczyt Postawnego (981m n.p.m.).
    • szlak spacerowy zielony zaczyna się koło przystanku autobusowego nad potokiem Jamniczanka na granicy z Kamionką Małą.
    • szlak spacerowy czerwony prowadzi z Kamionki Wielkiej do szlaku turystycznego żółtego do Popardowej.